Oldalak

2013. november 6., szerda

Varjak az út mentén

Amikor az ember úgy dönt, hogy elindul egy úton, számolnia kell az út menti fák ágain ülő és károgó varjak tömegével. A varjak mindig kárognak, de meg kell tanulni elviselni őket, mert ha ez nem sikerül, akkor könnyen eltéríthetnek az utunkon.  


Az MLM-es utam megkezdése óta én is találkoztam sok kis fekete károgó madárral. Gyakran próbálnak meg eltéríteni és „elkárogják” nekem, hogy miért NE foglalkozzak MLM rendszerrel. Ezek az emberek gyakran nagyon markáns véleménnyel rendelkeznek úgy nagy általánosságban az összes MLM rendszerről, amely tapasztalataim szerint a legtöbbször ismerethiányból, egyéni kudarcokból, irigységből vagy tipikus tévhitekből táplálkozik.
Nagyjából a rendszerváltás kezdetére tehető, amikor már értelmem annyira kinyílott, hogy elkezdtem érdeklődni a világ dolgai iránt. Valószínűleg furcsa kisfiú lehettem, akit már nagyon korán érdekelt a politika, a közélet és számos egyéb gyermeket nem annyira érdeklő dolog. Az MLM rendszerről is hamar egyéni tapasztalatot szereztem, mert a családom egyik tagja nagy lendülettel belevágott egy MLM üzletbe. Esténként öltönyös emberek flipchart táblákra rajzolták a 100 szőke, barna, fekete ismerősökből összeálló csodás hálózatot. A családtag nem ért el sikereket az üzletben és nem lettünk milliomosok. Az akkor tapasztalt élményeimből, hamar leszűrtem a sommás véleményemet: AZ MLM RENDSZER EGY HÜLYESÉG.

Teltek az évek és elkezdtem 18 évesen (sikertelen felvételimet követően) egy vállalkozásban dolgozni. Présgépeken napi nyolc órában fémlemezeket lyukasztgattam. Ahogy dolgozó emberré váltam, egyre gyakrabban hívtak meg különböző MLM rendszerek üzleti bemutatójára. Volt, amit élből elutasítottam és volt, amit végighallgattam és levontam a sommás véleményemet: EZ NEM NEKEM VALÓ.

Amikor ismerőseimmel megbeszéltem az éppen végigült üzleti bemutató tapasztalatát, akkor a legtöbbször ismerőseim véleménye is hasonlóan negatív volt a dologgal kapcsolatosan, mint az enyém.

Ma aktív „MLM-esként” is gyakran találkozom az akkori saját és ismerőseim negatív véleményéhez hasonló véleményekkel. A világ változott, az idő elrepült, én felnőtté váltam, de a negatív vélemények változatlanok maradtak.
A negatív vélemények zömét azok fogalmazzák, meg akik soha nem szántak arra 10 percet az életükből, hogy érdemben utána nézzenek az MLM rendszerek alapműködésének (mint ahogy én sem tettem). Az általuk megfogalmazott sokszor hallomásokból kialakult véleményt pedig általános igazságként fogadják el. Gyakran egy céget azonosítanak általánosságban az MLM rendszerrel és a cég által képviselt számukra nem tetsző irányt általánosítják az összes MLM rendszerrel.

Tény, hogy mint oly sok minden Magyarországon úgy az MLM rendszert is néhány kalandor cég elég rendesen lejáratta. De fontos megérteni valamit: A ZAPOROZSEC EGY AUTÓ DE NEM MINDEN AUTÓ ZAPOROZSEC. Az életben sokkal kevesebb általános igazság van, mint azt gondolnánk.

Vannak olyan véleményformáló károgók is, akik próbálkoztak MLM rendszerrel, de sikertelenek voltak és nagyon hamar megfogalmazták általános negatív véleményüket. (Számomra mellékesen jegyzem meg belekezdeni valamibe és ott elbukni még mindig jobb, mint bele sem kezdeni.) Sokan ott tévednek, hogy azt gondolják az MLM rendszerben munka nélkül is meg lehet gazdagodni. Hát sajnos ez nem így van. A sült galambok ritkán repülnek a szánkba, és aki ezt nem fogadja el az biztosan sikertelen lesz.

Az irigység, mint jól ismert emberi tulajdonság is domináns véleményformáló. Mások sikere, sok sikertelen embert arra ösztönöz, hogy megfogalmazzon általános igazságokat. Az ilyen vélemények központi gondolatában sokszor saját sikertelenségüket megmagyarázó tényezők állnak. Természetes emberi tulajdonság, hogy könnyebb megideologizálni a sikertelenségünket, mint tenni azért, hogy sikeresek lehessünk. A neki miért sikerült és a nekünk miért nem típusú okfejtésekben általában kevés valódi felismerés van.

A tipikus MLM-es tévhitekből sincs hiány. Piramisjáték, azok gazdagodnak meg akik elsőként csatlakoznak, stb. vélemények a mai napig rendszeresen felmerülnek és nagy mennyiségben találkozhatunk vele, ha MLM rendszerben dolgozunk.

Sokan kérdezték már tőlem, a hálózatomban dolgozó partnereim közül, hogy mit teszek a „károgókkal”, hogyan tudom elviselni őket. Miként magyarázom meg nekik azt, hogy nincs igazuk.

A válasz nagyon egyszerű: NEM AKAROM MEGMAGYARÁZNI NEKIK, HOGY TÉVEDNEK!!!

Soha nem célom meggyőzni valakit erőn felül. Az én általam képviselt vélemény csak egy a sok vélemény közül. Nem gondolom, hogy birtokában lennék a bölcsek kövének, mint ahogy MLM-es utam során sem fogalmazok meg általános igazságokat. Soha nem állítom, hogy a világ legnagyobb lehetősége az amit tolmácsolok, és azt sem állítom, hogy a DXN az egyetlen járható út a sikerhez. Elmondom, hogy szerintem egy járható út a sikeresség felé a sok közül, és ha valaki szeretne, jöhet velem az úton, de nem kötelező. A döntés mindenkinek a saját kezében van.

Amikor elkezdtem a DXN üzletét és megismertem részletesen a tevékenység és a rendszer alapjait, egyértelművé vált, hogy a gyermekkoromban megfogalmazott véleményem tévedés volt. Mindez azelőtt volt, hogy sikereket értem volna el az üzletben. A siker elérése csak, megerősített a döntésemben.

2012 januárja óta menetelek az úton, a varjak pedig kárognak kitartóan. Magamban azt gondolom: én járom az utam tovább ők meg csak károgjanak.


A varjak már csak ilyenek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése